تبلیغات X
بک لینک ارزان و رایگان دانشگاهی
امیر نظری
تلویزیون سامسونگ
دیجی بروز
قطعات گیربکس
ساعت هوشمند
خرید کفش تبریز
طراحی سایت فروشگاهی
پروژه آماده افتر افکت
موشن گرافیک آماده
دوره اسکین کر
فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت
وارد کننده پخش عمده لیست قیمت خرید لوازم جانبی کامپیوتر شبکه و لوازم جانبی موبایل در تهران دی نت
قطعات اصلی کامپیوتر قیمت خرید قطعات اصلی پردازنده اینتل ای ام دی مادربرد رم کامپیوتر هارد دیسک کارت گرافیک حافظه SSD پاور کیس اوستا آی تی ایسوس ازراک گیگابایت ام اس آی بایوستار
قیمت سیمان
Revit انجام پروژه رویت
خرید لباس نوزادی
قارچ شیتاکه
آموزش تعمیر برد پکیج
پارس ایر
شیائومی
اینجا
باربری کرمانشاه
چه عواملی باعث پوسته شدن پاهای می شود؟
فروشگاه ساز حرفه ای
ثبت سایت در گوگل
لباس ایمنی
لاستیک دوچرخه






وبلاگ ماشین بازها

وبلاگ ماشین بازها

خرید اینترنتی اکتان بوستر با قیمت مناسب

امروزه تعداد زیادی از رانندگان سعی می کنند با خرید اکتان بوستر و یا دیگر مکمل های سوخت، عملکرد موتور خودروی خود را بالا ببرند؛ زیرا بنزین های تولید شده در کشور ما از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، بنابراین لازم است حتی در زمان استفاده از بنزین های سوپر هم از مکمل های سوختی مانند اکتان بوسترها استفاده کرده تا بتوانیم به راحتی کیفیت پایین سوخت خودروها را جبران کنیم. این ضرورت تا حدی می باشد که خودروهای موتور توربو یا خودروهای مدل بالا هم در صورت مصرف بنزین معمولی می بایست از این گونه مکمل ها استفاده کنند. در ادامه به تعریف کاملی از اکتان بنزین پرداختیم.

اکتان بوستر چیست؟

عموما دیده شده است که خودروها ی بسیاری به سبب استفاده از بنزین معمولی دچار افت عملکرد شده و با خرابی سنسور اکسیژن رو به رو شده اند، بنابراین تنها راهکار برای بالا بردن کیفیت بنزین خودروها بالا بردن اکتان آنها بیشتر از 93 می باشد. پس اینجاست که اکتان بوستر می تواند به عنوان یک مکمل فوق العاده عمل کند و میزان عمر موتور را تا حد چشمگیری بالا ببرد. اما ببینیم اکتان بوستر چیست؟ به طور کلی Additive یا همان مکمل ها مایعاتی نفتی هستند که اصولا قابل افزودن به دیگر مایعات خودرو هستند. پس می توان مکمل ها را به بنزین و یا روغن ماشین اضافه نمود که در این میان بهترین مکمل که تا به حال بیشترین کارایی را داشته است، اکتان بوستر می باشد. البته فراموش نکنید که به غیر از این نوع مکمل مشهور، مکمل های دیگری نظیر:

مکمل تمیز کننده گردش سوخت

مکمل شوینده گردش سوخت

مکمل رادیاتور

مکمل روغن موتور

مکمل تمیز کننده کاتالیزور

و... وجود دارد.

تصویر ۱

معرفی اکتان بنزین

خوب است بدانید که هر چقدر تراکم موتور خودرو افزایش پیدا کند در نتیجه لازم است تا بنزین مصرف شده در موتور خودرو اکتان بالاتری داشته باشد پس عدد اکتان مرغوبیت و میزان کارایی بنزین را نشان می دهد. لازم است بدانید که طرز کار موتورهای بنزینی به این صورت است که سوخت با هوا وارد واکنش شده و متراکم می شوند و سپس به احتراق می رسند که در این میان نسبت حجم سوخت در مقایسه با هوایی که در سیلندر خودرو وجود دارد با یک عدد مناسبی با عنوان تراکم بررسی می شود، پس هر چقدر این نسبت بالاتر باشد بدون شک موتور خودرو عملکرد بهتری خواهد داشت، بنابراین هر چقدر که موتور ماشین نقلیه شما قدرتمندتر بوده و از راندمان بالایی برخوردار باشد می بایست اکتان بنزین بیشتر باشد.

تصویر ۲

بهترین اکتان بوستر

همانطور که قبلا گفته شد باید یک مکمل مناسب بتواند عدد اکتان بنزین را تا حد بالایی افزایش دهد تا بنزین در یک فرصت مناسبی این امکان را به دست آورد تا در سیلندر به نقطه احتراق خود برسد که در این میان رایج ترین مکمل که توانسته بیشترین مصرف را در بین دیگر مکمل ها داشته باشد و همچنان برای هر نوع بنزین و یا هر نوع خودرویی کارآمد می باشد Octan بوستر است. البته خوب است بدانید این نمونه مکمل رایج در بازار در موارد مختلفی قابل استفاده می باشد که پرکاربردترین آنها عبارتست از:

جبران کیفیت بنزین و بالا بردن عدد اکتان بنزین

مصارف مسابقه ای و افزایش دادن عملکرد موتور خودروهای مسابقه ای

تصویر ۳

بیشترین کاربرد مکمل های اکتان بنزین

بیشتر مکمل ها خصوصا Octan بوسترها جهت دو مورد مهم به کار گرفته می شوند. یکی بالا بردن مرغوبیت بنزین که اغلب به علت پایین بودن عدد اکتان آنها عمل ناک زدن موتور پیش می آید و ممکن است خرابی های سختی در موتور خودرو ایجاد شود، اما با اضافه نمودن یک مکمل مناسب مانند Octan بوسترها می توان شاهد عملکرد ایده ال موتور مدل ماشین های مختلف بود. دومین کاربرد از رایج ترین مکمل های سوختی، استفاده از آنها در خودروهای مسابقه ای می باشد؛ زیرا طراحی خودروهای مسابقه ای به گونه ای است که موتور آنها دارای تراکم بالایی هستند و غالبا می بایست بنزین مصرف شده در آنها از عدد اکتان بالایی برخوردار باشد تا موتور بتواند در طول مسیر مسابقات عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

تصویر ۴

قیمت اکتان اورجینال در بازار چند است؟

در حال حاضر مکمل های سوختی و یا همان اکتان های مختلفی در بازارهای مصرف موجود می باشد که نمی توان گفت تمامی آنها اورجینال هستند و می توانند عدد اکتان بنزین را در حد نیاز خودروی شما بالا ببرند. پس چنین اکتان هایی اگر چه در قیمت پایینی عرضه می شوند اما به طور حتم در دراز مدت می توانند آسیب های جدی را به پیکره اصلی موتور خودرو وارد نمایند. نکته مهمی که باید بدانید این است که هیچ گاه اکتان های مورد نیاز خود را به شکل قرص استفاده نکنید؛ زیرا هیچ کمپانی معتبری مصرف قرص اکتان را به شما پیشنهاد نمی دهند. پس همیشه قیمت اکتان را با کیفیت محصول مقایسه نمایید.

+ نوشته شده در دوشنبه 12 آبان 1399ساعت 15:11 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 21

درباره روغن گیربکس اتوماتیک چه می دانید

با توجه به نقش موثری که روغن گیربکس اتوماتیک در عملکرد خودرو دارد لازم است بدانید که این نوع روغن های هیدرولیک به طور کلی در دو نمونه روغن با نماد اختصاری VG و روغن با نماد اختصاری A.T.F در بازارهای فروش روغن گیربکس عرضه می شود. اما هیچ گاه روغن هیدرولیک VG در گیربکس های اتوماتیک کاربردی ندارند و تنها در جعبه فرمان هیدرولیک و بسیاری قطعات دیگر خودرو می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اما در این میان روغن های هیدرولیک A.T.F به عنوان بهترین روغن گیربکس اتوماتیک معرفی شده است.

روغن گیربکس اتوماتیک چیست؟

یکی از مهمترین قطعاتی که درون هر خودرویی جای گرفته است جعبه دنده ای می باشد که اجازه انجام کارهایی از قبیل:

  • سرعت
  • قدرت

و حرکت را به ماشین می دهد. اما چیزی که سبب می شود تا این جعبه، فرآیند انتقال قدرت و تعویض دنده را به خوبی اجرا نمایند و مانع از خوردگی و ساییدگی در حرکت دنده ها شود همان روغن گیربکس است که جزو حیاتی ترین مایع ها در بالابردن عملکرد خودرو به شمار می آید، اما نکته مهم اینجاست که روغن گیربکس اتوماتیک تنها به خودروهایی اختصاص دارد که دارای جعبه دنده اتوماتیک هستند.

تصویر ۱

خصوصیات روغن گیربکس اتوماتیک

روغن های گیربکس اتوماتیک باید از چنان کیفیتی برخوردار باشند تا ضمن روانکاری سیستم گیربکس خودکار بتوانند انتقال دادن نیرو از قسمت اویل پمپ به طرف کلاچ را به خوبی انجام دهند و همچنان حرکت دنده ها را به درستی کنترل نمایند. پس لازم است تا یک روغن گیربکس اتوماتیک ایده ال دارای خصوصیاتی از قبیل:

  • رنگ شفاف و روشن به رنگ سبز یا قرمز باشد تا به سهولت از روغن موتور قابل تمیز باشد.
  • ویسکوزیته یا گرانروی پایینی داشته باشد.
  • بتواند به خوبی قطعات داخلی گیربکس را پاکیزه نگه دارد.
  • در مقابل حرارت های درونی خودرو مقاومت بالایی از خود نشان دهد
  • در مقابل تشکیل کف دوام بالایی داشته باشد.

تصویر ۲

ویژگی روغن های گیربکس اتوماتیک

خوب است بدانید هر نوع روغن گیربکس اتوماتیکی را نمی توان به عنوان بهترین روغن گیربکس دنده های خودکار دانست؛ زیرا اصولا یک روغن گیربکس اتوماتیک می بایست:

  • توانایی پراکنده شدن را داشته باشد و به راحتی روغن بتواند به سطوح بچسبد.
  • به سهولت بتواند لجن و هر نوع رسوبات درون سیستم را کنترل نماید
  • ضد اکسیداسیون باشد
  • ضد خوردگی باشد
  • قابلیت حفاظت از چرخ دنده خورشیدی و نیز قطعات دیگری مانند واشرها و بوش را انجام دهد.
  • اصلاح کننده اصطکاک باشد
  • از زنگ زدگی قطعات درون جعبه دنده جلوگیری نماید
  • کاهش دنده آلودگی و فشار درون گیبرکس باشد

بهبود دهنده گرانروی بوده و در هنگام کاهش دما و وجود حرارت نرخ ویسکوزیته را تغییر دهد. پس با این وجود در هنگام تهیه روغن های گیربکس اتوماتیک بهتر است مراجعه ای به دفترچه راهنمای خود داشته باشید و از مراکز فروش روغن گیربکس اتوماتیک حتما استفاده از روغن در سیستم های دستی و یا اتوماتیک را بپرسید.

تصویر ۳

کاربرد روغن های گیربکس اتوماتیک

شاید این سوال برای بسیاری از شما پیش آمده است که آیا می توان روغن های گیربکس اتوماتیک را در جعبه های دنده ای استفاده نمود؟ در پاسخ باید گفت بله این امکان وجود دارد که روغن های گیربکس اتوماتیک را جایگزین مناسبی برای روغن های دنده یا همان واسکازین قرار داد اما عکس این موضوع نمی تواند انجام بگیرد. یعنی هیچ گاه در سیستم های دنده اتوماتیک امکان ندارد که بتوان از روغن دنده دستی استفاده نمود؛ زیرا روغن دنده، غلظت بالایی دارد و غالبا در کانال های جعبه دنده گرفتگی های سختی ایجاد می کند. پس در زمان خرید روغن گیربکس حتما به علامت اختصاری ATF که مخصوص روغن های گیربکس اتوماتیک است و همچنین رنگ و غلظت روغن توجه کافی داشته باشید.

تصویر ۴

انتخاب بهترین روغن های گیربکس اتوماتیک

با توجه به این موضوع که روغن های گیربکس اتوماتیک لازم است تا متناسب با عملکرد گیربکس انتخاب شوند. بنابراین بهتر است بدانید در روغن های ATF هیچ گونه طبقه بندی ویسکوزیته ای صورت نگرفته است تا شما به تنهایی بتوانید مناسب ترین روغن گیربکس جهت استفاده در دنده های اتوماتیک را خریداری کرده و در خودروی شخصی خود استفاده نماید. پس با این حساب تنها مشخصات هر کدام از انواع روغن گیربکس اتوماتیک توسط کارخانجات تولید کننده روغن گیربکس مشخص می شود که در این میان تنها فروشندگان روغن های گیربکس اتوماتیک هستند که می توانند شما را در جهت خرید بهترین روغن گیربکس راهنمایی نمایید. پس به شما توصیه می کنیم از مصرف خودسرانه روغن های گیربکس جدا خودداری کنید؛ زیرا استفاده اشتباه روغن گیربکس در جعبه دنده می تواند خسارت های زیادی را به پیکره ماشین وارد نماید.

+ نوشته شده در دوشنبه 12 آبان 1399ساعت 15:09 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 17

فرق روغن صنعتی و روغن ماشین

اگر از طرفداران دنیای خودرو هستید یا اینکه واقعا به خودرویتان علاقه دارید، حتما اهمیت موتور و قوای محرکه را درک می‌کنید. نگه‌داری و مراقبت از موتور، مسئولیت مالک خودرو است؛ یکی از اولین راه‌ها برای انجام دادن این مسئولیت مهم، استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین روغن صنعتی برای موتور، گیربکس، اکسل و دیگر قطعات است.

همیشه تصور کنید که روغن موتور، نقش خون در رگ‌های انسان را دارد؛ اگر روغن ماشین مناسب و کافی در موتور وجود نداشته باشد، باید با خودرو خداحافظی کنید یا با هزینه‌های تعمیر یا حتی تعویض پیشرانه، روبه‌رو شوید.

روغن ماشین چیست؟

سال‌ها پیش، روغن ماشین تنها ترکیبی از روغن پایه و چند افزودنی بود که برای روان‌کاری، کاهش سایش، تمیز کردن، سرد کردن و محافظت از قطعات مختلف موتور استفاده می‌شد.

اما روغن ماشین در عصر مدرن، کاملا با گذشته فرق می‌کند؛ روغن موتورهای جدید، ترکیبی پیچیده از روغن‌های پایه و افزودنی‌های مختلف با فرمول ویژه هستند که با ویژگی‌های زیر تولید می‌شوند:

- روان‌کاری و جدا کردن قطعات متحرک ماشین

- کاهش استهلاک پیشرانه

- کمک به جلوگیری از تجمع لجن و رسوب در موتور و بخش‌های داخلی آن

- حذف کردن و نگه‌داشتن گردوخاک و ذرات خارجی در روغن و جلوگیری از ورود این آلودگی‌ها به‌ موتور تا زمان تعویض روغن بعدی

- سرد کردن بخش‌ها و قطعات مختلف موتور

- افزایش کارایی و بهبود مصرف سوخت ماشین

- محافظت از موتور هنگام کارکرد در گستره‌ی دمای پایین و بالای محیط

- کمک به محافظت از سیستم ضدآلایندگی خودرو

همانطور که مشخص است، کاربرد روغن موتورهای مدرن بسیار بیشتر از تنها روان‌کاری قطعات است. روغن ماشین مسئولیت محافظت از موتور در برابر استهلاک را دارد، به افزایش عملکرد فنی کمک می‌کند و محافظ قطعات متحرک پیشرانه درمقابل گردوخاک و ذرات خارجی است.

روغن ماشین به‌طور کلی از دو بخش تشکیل می‌شود؛ روغن‌های پایه و افزودنی‌ها. معمولا بین ۷۰ تا ۹۰ درصد محصولات امروزی را روغن‌های پایه تشکیل می‌دهند؛ روغن‌های پایه از گاز طبیعی یا نفت خام به‌دست می‌آیند. ۱۰ تا ۳۰ درصد دیگر روغن از افزودنی‌ها تشکیل شده است. افزودنی‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

- افزودنی‌های جداکننده

- افزودنی‌های شوینده

- افزودنی‌های ضداستهلاک

- مکمل‌ها برای کاهش سایش و روان‌کاری بهتر

- افزودنی‌های آنتی‌اکسیدان

- مواد ضدفوم

- افزودنی‌های بازدارنده خورندگی

- مواد افزایش‌دهنده‌ی شاخص گران‌روی روغن

- افزودنی‌های دپرسنت نقط ریزش روغن

روغن صنعتی (industrial oil) به گروهی از روان‌کارها گفته می‌شود که در ترکیب و کامپاندهای مختلف سیال، گریس و روغن قرار دارند. همانطور که از نام و مفهومی روغن صنعتی مشخص است، این دسته از محصولات برای کاهش سایش و فرسودگی قطعات مختلف استفاده می‌شوند.

ویژگی چگالی کمتر روغن‌ها در مقایسه با آب، باعث شناور شدن آن‌ها در آب و مایع بودن آن‌ها در دمای معمولی می‌شود. چربی‌های اشباع نشده‌ی روغن‌ها باعث می‌شود که در دمای معمولی به‌حالت مایع باقی بمانند.

در برخی محصولات و نمونه‌های خاص روغن صنعتی می‌تواند در کاهش یا جلوگیری از مقاومت الکتریکی کاربرد داشته باشد و درعین حال، رسانایی گرمایی را هم افزایش دهد.

روغن صنعتی شامل تمام گروه‌های گازی، مایع‌های طبیعی، حیوانی، گیاهی، معدنی، مشتقات اسید چرب و متریال‌های دیگر، گریس‌های ماده معدنی، پلیمر، صابونی ساده و صابونی کمپلکس می‌شود.

روغن‌های صنعتی که امروز شرکت‌های بزرگ در دنیا عرضه می‌کنند، با نمونه‌های اولیه در دو قرن پیش تفاوت دارند. در اواسط قرن نوزدهم، روغن صنعتی برپایه چربی حیوانی (مثل گاو) برای روان‌کاری و روان‌سازی قطعات فلزی مثل چرخ‌دنده‌ها تولید می‌شد.

این روغن‌ها چون پایه‌ی منبع‌شان حیوانی بودند، به‌راحتی پس از مدتی که در معرض هوا قرار می‌گرفتند، اکسید می‌شدند.

پس از چند دهه استفاده از این نوع روغن صنعتی و با استخراج نفت از دل زمین، دوران جدید در صنایع روغنی آغاز شد. با کشف نفت خام، فرآینده تصفیه و به‌دست آوردن روغن‌های مدرن جایگزین روش‌های سنتی شد و ماشین‌آلات مجهز، تولید نمونه‌های باکیفیت را بسیار آسان‌تر کردند.

اولین نمونه‌های روغن‌های صنعتی پایه نفتی خیلی زود عملکرد بهترشان را در مقایسه با منابع حیوانی نشان دادند و با پیشرفت در دیگر صنایع، روغن‌های صنعتی مدرن بازار را تسخیر کردند.

به‌مرور زمان و با مهندسی ماشین‌آلات پیشرفته، ترکیب روغن پایه با افزودنی‌های مختلف و اختصاصی شرکت‌ها متنوع آغاز شد و طولی نکشید که در یک دوران آزمایش و ارزیابی، بهترین نمونه‌ها با ماندگاری بالا و عملکرد بهینه روان‌کاری تولید شدند.

جدیدترین روغن‌های صنعتی براساس پچیده‌ترین روش‌ها و فرمولاسیون ویژه تولید می‌شوند و در حوزه‌های مختلف کاربردی و صنعتی، استفاده‌ی روزافزون دارند. روغن‌های صنعتی بر پایه گیاهی هم تولید می‌شوند.

+ نوشته شده در دوشنبه 20 مرداد 1399ساعت 9:47 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 21

چه روغن گیربکسی خوبه ؟

ادینول (Addinol) یکی از شرکت‌‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لوبریکانت و روغن‌های خودرو و صنعتی است که محصولات متنوع و باکیفیتی تولید می‌کند. ادینول از سال ۱۹۳۶ تا امروز فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی انواع روغن گیربکس و فرآورده‌های نفتی در آلمان است. در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی روغن گیربکس ادینول بپردازیم.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر که عضوی از گروه‌های بزرگ‌تر نفتی هستند، ادینول برندی مستقل است؛ این برند خوش‌نام آلمانی به‌وسیله‌ی شرکت‌های همکار، محصولاتش را در بیش از ۹۰ کشور جهان توزیع و عرضه می‌کند.

فعالیت‌های ادینول در طول سال‌های اخیر به‌قدری گسترش یافته است که درکنار تأمین نیازهای داخلی در آلمان، بیش از ۵۰ درصد تولیداتش را صادر می‌کند.

در سبد محصولات ادینول، بیش از ۶۰۰ نوع روغن و لوبریکانت وجود دارد؛ روغن موتور و گیربکس خودرو، روغن صنعتی، گریس و ... با برند ادینول تولید می‌شود.

ادینول به‌تولید روغن‌هایی با طول عمر و کارایی بالا شهرت دارد. انواع روغن گیربکس این برند آلمانی هم در سطح بالاترین محصولات جهانی قرار دارند و در خودروهای قدیمی و جدید، استفاده می‌شوند.

خرید انواع روغن گیربکس

فروشگاه کارنوما مجموعه‌ای کامل از بهترین روغن گیربکس‌های جهان را برای خودروهای خارجی عرضه می‌کند. برترین محصولات برندهای معتبر و بزرگ شامل ام پی ام (MPM)، راونول، ادینول، آیسین، توتاچی، موبیل1، ولولین، ای‌سی دلکو، موتورکرافت و موپار در کارنوما موجود است. با خرید روغن گیربکس از سایت ما برای همیشه از کیفیت و قیمت آن اطمینان حاصل کنید.

روغن گیربکس چیست؟

سیستم انتقال قدرت خودرو مجموعه‌ای از گیربکس یا جعبه دنده در کنار مسیرها و مجراهای ارتباطی بین موتور و چرخ‌ها بوده که برای کارکرد، نیازمند سیال مخصوص است. سیستم انتقال قدرت بدون روغن اصلا نمی‌تواند کار کند؛ وظیفه‌ی اصلی روغن گیربکس مثل روغن موتور ، روان‌کاری کردن قطعات مختلف است.

روغن جعبه دنده بین قطعات سیستم انتقال قدرت و دنده‌های کوچک و بزرگ جریان پیدا می‌کند تا سایش این بخش از قوای محرکه‌ی خودرو را برای تضمین بهترین عملکرد، به‌حداقل برساند. در خودروهایی که از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، این مایع و روغن نقش خنک‌کنندگی هم دارد؛ به‌طور کلی روغن‌های گیربکس به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر نمونه باتوجه به طرح سیستم انتقال قدرت در خودروهای مختلف سواری و کامیون تولید شده است.

وظیفه‌ی اصلی روغن گیربکس روان‌کاری دنده‌ها و قطعات سیستم انتقال قدرت است، اما کاربردهای دیگری مثل پاک‌کنندگی و محافظت از قطعات دربرابر استهلاک، حفظ وضعیت مطلوب واشرها، کمک به خنک‌کنندگی و کاهش دادن دمای کلی کارکرد قوای محرکه به‌همراه افزایش سرعت چرخشی و دامنه‌ی حرارتی موتور هم می‌تواند داشته باشد. به‌دلیل اهمیت بالای روغن گیربکس در مجموعه‌ی انتقال قدرت خودرو و جلوگیری از هزینه‌های هنگفت تعمیرات قطعات این بخش، توصیه می‌شود از بهترین محصولات برندهای معتبر و شناخته‌شده جهانی استفاده کنید.

چه زمانی روغن گیربکس تعویض شود؟

باتوجه به نوع، مدل و میزان کارکرد هر خودرو، فاصله‌ی نوبت‌های تعویض روغن گیربکس متفاوت است. معمولا تولیدکننده‌ها و مکانیک‌ها باتوجه به دلایل مختلف، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را بین ۱۰۰ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر پیشنهاد می‌دهند.

این زمان برای روغن جعبه دنده‌های دستی متفاوت است و باید در نوبت‌های بیشتری و زودتر تعویض شوند. معمولا روغن گیربکس دستی را باید بین ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کارکرد تعویض کرد؛ البته پیش از تعویض، بهتر است که یک مکانیک وضعیت روغن گیربکس را بررسی کند. اعداد مختلفی که برای زمان تعویض روغن گیربکس اعلام می‌شود، عمومی و باتوجه به خودروهای استاندارد بازار است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل آیسین، توتاچی، موبیل1، ولولین، ای‌سی دلکو و موتورکرافت محصولات متنوعی عرضه می‌کنند که در برخی خودروها، می‌تواند زمان تعویض روغن گیربکس را تغییر دهد. هنگام خرید، به مشخصات و ویژگی‌های هر محصول دقت کنید.

+ نوشته شده در دوشنبه 20 مرداد 1399ساعت 9:46 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 13

همه چیز در مورد روغن اکسل

اکسل و دیفرانسیل خودرو قطعه‌های مهم و حیاتی در سیستم انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های خودرو هستند که برای عملکرد مناسب، به روغن مخصوص نیاز دارند. فروشگاه کارنوما انواع روغن اکسل از معتبرترین برندهای سازنده آمریکایی مثل موتورکرافت (Motorcraft) و موپار (Mopar) را عرضه می‌کند که در انواع خودروهای خارجی کاربرد دارد. همچنین می توایند انواع روغن هیدرولیک را از فروشگاه کارنوما خریداری کنید.

روغن اکسل چیست؟

با اینکه کارکرد اصلی دیفرانسیل و اکسل در انواع خودروها یکسان است، اما سیستم‌های متنوعی بین مدل‌های سواری و کامیون و ماشین‌آلات سنگین وجود دارد که نیازمند روغن‌هایی با ویژگی‌های خاص هستند.روغن اکسل و دیفرانسیل، تضمین‌کننده‌ی کاهش سایش و استهلاک قطعات محرک و دنده‌های این بخش از سیستم انتقال قدرت خودرو است. روغن دیفرانسیل درمقایسه با روغن موتور غلیظ‌تر است؛ همچنین برخلاف روغن موتور که در دمای بالا دوام خوبی دارد، روغن دیفرانسیل به‌طور ویژه برای کار کردن در فشار بالا طراحی شده است.

ویژگی های روغن اکسل

از ویژگی‌های مهم اکسل این است که در این قطعه هیچ فیلتری برای روغن وجود ندارد، بنابراین باید از روغن اکسل باکیفیت استفاده کرد که مجموعه‌ی کامل سیستم انتقال قدرت، روان و بدون مشکل کار کند. مسئولیت روغن اکسل و دیفرانسیل، روان‌کاری و خنک‌کنندگی دیفرانسیل و قطعات متحرک بخشی از سیستم انتقال قدرت است؛ اگر روغن استفاده نشود، به‌دلیل برخورد قطعات فلزی، دمای دیفرانسیل بالا رفته بخش‌های متحرک تخریب خواهند شد.

برخلاف روغن موتور که به‌طور مرتب تعویض می‌شود، روغن اکسل کارخانه‌ای خودروهای سواری باید کیفیت بسیار خوبی داشته باشد تا مشکلات اساسی درآینده به‌وجود نیاید. با این حال در شرایط مختلفی مثل نفوذ آب به دیفرانسیل و اکسل‌ها یا توصیه‌ی خودروساز، روغن اکسل باید تعویض شود. برخی خودروهای سواری و تجاری به‌دلیل مکانیزم سیستم انتقال قدرت، پس از مدت خاصی استفاده به روغن اکسل جدید نیاز دارند؛ تمام اطلاعات لازم در مورد زمان تعویض روغن اکسل در دفترچه راهنمای خودروها وجود دارد.

انواع روغن اکسل

روغن اکسل‌های موجود در بازار، براساس استانداردهای جهانی API و SAE تولید و عرضه شده‌اند. هنگام خرید روغن اکسل، به نوع و استاندارد هر محصول دقت کنید. استاندارد API برای روغن دیفرانسیل گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شامل گروه GL-1 تا GL-6 می‌شود. البته درحال حاضر تنها روغن‌های GL-5 بافناوری جدید تولید می‌شوند. برندهای معروف، روغن دیفرانسیل و اکسل هم عرضه می‌کنند. ای‌سی دلکو (ACDelco)، راونول (Ravenol)، موتول (Motul)، ولولاین (Valvoline)، موپار (Mopar) و شل (SHELL) درکنار برخی خودروسازان بزرگ انواع روغن اکسل و دیفرانسیل تولید می‌کنند. در فروشگاه کارنوما مجموعه‌ای کامل از بهترین روغن اکسل‌های برندهای مختلف برای انواع خودروهای خارجی موجود است.

انواع روغن هیدرولیک برای خودرو

در بین گروه‌های مختلف روغن و روان‌کارها، روغن هیدرولیک برپایه آب یا روغن معدنی تولید می‌شود.

روغن هیدرولیک (Hydraulic fluid) در دسته‌ی روغن‌های صنعتی قرار دارد و همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، تنها در سیستم‌های هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. وظیفه‌ی اصلی روغن هیدرولیک انتقال و هدایت کردن قدرت در یک سیستم هیدرولیک مثل فرمان خودرو است.

البته روغن هیدرولیک علاوه بر این، باید از قطعات داخلی سیستم هیدرولیک هم محافظت کند؛‌ انتقال حرارت، مهر و موم سازی، روان‌کنندگی، کارایی پمپاژ، مقاومت دربرابر آتش و پرتوافشانی بخشی دیگر از وظایف روغن هیدرولیک در تجهیزات مختلف است. روغن هیدرولیک در هر سیستم هیدرولیک خودروها، جرثقیل‌ها، پمپ‌ها و جک‌ها استفاده می‌شود.

سیستم فرمان و ترمز خودرو، از معروف‌ترین کاربردهای روغن هیدرولیک هستند. روغن هیدرولیک باید درجه خلوص بالا و گران‌روی مشخص داشته باشند؛ کم یا زیاد بودن گران‌روی روغن هیدرولیک می‌تواند سیستم هیدرولیک را با مشکل جدی روبه‌رو کند.

رنگ روغن هیدرولیک فرمان

معمولا رنگ روغن هیدرولیک فرمان بسیاری از خودروها کهربایی است، اما برخی شرکت‌های خارجی روغن هیدرولیک سبز رنگ یا کاملا بدون رنگ هم تولید می‌کنند. روغن هیدرولیک فرمان خودرو باید شفاف باشد و براساس همین ویژگی و تغییر رنگ روغن هیدرولیک است که می‌توان مشکل سیستم را تشخیص داد.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

برای اینکه زمان تعویض روغن هیدرولیک را تشخیص دهید، باید به نشانه‌های مختلفی توجه کرد. روغن هیدرولیک ترکیب شیمیایی مشخصی دارد که به‌محض وارد شدن هرگونه ذرات خارجی و آلودگی، مشخصه‌ها و خصوصیاتش را از دست می‌‎دهد و کارایی‌اش کاملا تغییر می‌کند. تغییر کردن رنگ یکی از ساده‌ترین مواردی است که زمان تعویض روغن هیدرولیک را نشان می‌دهد.

نشتی، بوی سوختگی، غلیظ شدن بیش از حد، خالی شدن محفظه روغن و مات شدن رنگ از دیگر مواردی هستند که نشان‌دهنده‌ی زمان تعویض روغن هیدرولیک درنظر گرفته می‌شوند. روغن‌های هیدرولیک را باید تا کارکرد مشخصی استفاده کرد؛ معمولا نهایت استفاده از روغن هیدرولیک خودرو تا کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر است ولی نباید عدد مشخصی را ملاک قرار داد، چراکه شرایط کاری در هر خودرو و سیستم متفاوت است.. این آستانه ممکن است در برندهای مختلف، متفاوت باشد.

+ نوشته شده در دوشنبه 20 مرداد 1399ساعت 9:43 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 1

روغن موتور (Motor oil) ماده‌اي است كه براساس روغن‌هاي پايه درتركيب با افزودني‌هاي مختلف، به‌ويژه افزودني‌هاي ضدسايش و فرسودگي، مواد شوينده و ديسپرسنت توليد مي‌شود و در روان‌كاري قطعات مختلف در پيشرانه‌هاي درون‌سوز خودرو كاربرد دارد.

در روغن‌هاي مولتي گريد چندمنظوره، مواد ويژه‌اي براي بهبود شاخص ويسكوزيته و گران‌روي هم استفاده مي‌شود. عملكرد اصلي روغن موتور، كاهش دادن سايش و خوردگي بين قطعات متحرك پيشرانه‌ي خودرو و پاك كردن موتور از هرگونه ذرات خارجي و نشست گردو‌غبار است. روغن موتور در كاهش دماي پيشرانه‌ي خودرو، مهرو‌موم رينگ‌هاي پيستون و خنثي كردن اسيدهاي ناشي از سوخت هم نقشي حياتي دارد. روغن موتورهاي جديد بازار، براساس تركيب هيدروكربن‌هاي نفت خام و پلي آلفا الفين‌هاي متنوع در حجم‌هاي مختلف تا ۲۰ درصد توليد مي‌شوند.

انواع روغن موتور : مينرال، سنتتيك و نيمه‌سنتتيك

روغن موتور مينرال (معدني، معمولي يا ارگانيك) به‌طور مستقيم از نفت خام به‌دست مي‌آيد. روغن موتور مينرال از قديمي‌ترين انواع روغن‌ها است كه به‌دليل روان‌كاري مناسب در دماي بالا و ماندگاري طولاني، در بسياري از خودروهاي معمولي و استاندارد استفاده مي‌شود. روغن موتور سنتتيك از تركيب مواد شيميايي توليد مي‌شود كه به‌طور طبيعي استخراج نشده و مصنوعي است.

روغن سنتتيك مي‌تواند از مواد تغييرداده‌ي نفتي يا ديگر مواد خام توليد شود اما در پايه‌ترين حالت، مايع اصلي تشكيل‌دهنده‌ي آن نفت خام است. نوع و درصد استفاده از افزودني‌هاي مصنوعي روغن‌هاي سنتتيك درقالب فرمول اختصاصي توليدكننده‌ها قرار دارد و كيفيت محصول در خودروهاي مختلف را تعيين مي‌كند.

قيمت بالاي روغن‌هاي سنتتيك باعث شد كه روغن نيمه‌سنتتيك تشكيل شود. روغن نيمه‌سنتتيك درحقيقت با تركيب كردن روغن مينرال و سنتتيك شكل مي‌گيرد؛ هدف از توليد روغن نيمه‌سنتتيك، داشتن برخي از خاصيت‌هاي روغن سنتتيك بدون هزينه‌ي زياد است. اما اين نوع روغن‌ها هنوز هم تركيبي از روغن مينرال هستند، بنابراين از لحاظ كيفيت، ماندگاري و ارزش، محصولي ميانه در انواع روغن‌هاي معدني و سنتتيك محسوب مي‌شوند.

مقايسه قيمت روغن موتور هاي مختلف

ارزان‌ترين روغن موتور بازار، انواع مينرال هستند كه سال‌ها با فرمول قديمي توليد مي‌شوند. روغن سنتتيك گران‌ترين و باكيفيت‌ترين بهترين روغن موتور در بازار است؛ روغن‌هاي نيمه‌سنتتيك تركيبي از فناوري گذشته و امروز هستند و بين دو نوع مينرال و سنتتيك طبقه‌بندي مي‌شوند.

براي خريد روغن موتور به لينك زير مراجعه كنيد.

فروش روغن موتور

+ نوشته شده در سه شنبه 7 مرداد 1399ساعت 16:15 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 2

خرید لنت ترمز

سيستم ترمز خودرو بخش‌هاي مختلفي دارد كه لنت ترمز، يكي از قطعه‌هاي مصرفي و قابل تعويض آن است. در فروشگاه كارنوما، انواع لنت ترمز اصلي و كارخانه‌اي (جنيون پارتس) خودروهاي مختلف ساخت كره جنوبي، ژاپن، آمريكا، آلمان و ... عرضه مي‌شود.

خريد لنت ترمز

انواع لنت ترمز

براساس نوع استفاده سيستم ترمز، مثلا در خودروهاي مسابقه‌اي يا مدل‌هاي توليد انبوه اقتصادي، چند نوع لنت ترمز توليد شده است. انواع لنت ترمز را مي‌توان در چهار دسته‌بندي غيرفلزي (ارگانيك)، نيم‌فلزي، فلزي و سراميك قرار داد. لنت ترمز غيرفلزي، تركيبي از موارد اوليه مختلف شامل شيشه، پلاستيك و رزين است.

اين نوع لنت ترمز مقاومت زيادي ندارد و درمقايسه با نمونه‌هاي ديگر، زودتر بايد تعويض شود. البته نرم‌تر بودن لنت ترمز ارگانيك، يعني فشار كمتري هم به ديسك ترمز وارد خواهد شد. از لنت ترمز ارگانيك تنها در خودروهاي توليدانبوه ارزان‌قيمت استفاده مي‌شود كه براي رانندگي روزمره و كوتاه‌مدت طراحي مي‌شوند. عمر كوتاه و سر و صداي كمتر (درمقايسه با لنت فلزي)، از ويژگي‌هاي اصلي لنت ترمز ارگانيك است.

لنت ترمز نيم‌فلزي، تركيبي از مواد سنتتيك و فلزي است و در بيشتر خودروهاي استاندارد متوسط استفاده مي‌شود. تركيب فلزي اين لنت ترمز باعث مي‌شود كه مقاومت بيشتري دربرابر گرما و استهلاك داشته باشد. با اينكه لنت ترمز نيم‌فلزي درمقايه با نوع ارگانيك طول عمر بيشتري دارد، اما در دماي پايين عملكرد خوبي ندارد، سروصداي بيشتري دارد و ديسك ترمز را زودتر مستهلك مي‌كند.

در لنت ترمز نيم‌فلزي، تركيب مواد سنتتيك و فلزي مي‌تواند متفاوت باشد؛ برخي لنت‌ها با تركيب ۱۰ تا ۳۰ درصد مواد فلزي توليد مي‌شوند كه مشكلات عملكردي با تركيب بيشتر فلزي را ندارد. لنت ترمز فلزي به‌طور كامل از مواد فلزي ساخته مي‌شوند و هيچ‌گونه متريال سنتتيك در آن‌ها وجود ندارد.

لنت فلزي عمر بسيار بالايي دارد، اما درعين حال، خيلي زودتر ديسك ترمز را مستهلك مي‌كنند و صداي بسياري زيادي دارند. لنت ترمز فلزي معمولا تنها در خودروهاي مسابقه‌اي كاربرد دارد. لنت سراميكي، تركيب سراميك و رزين مواد بدون آهن است و قيمت بالايي دارد. لنت ترمز سراميكي عملكرد خوب و عمر بالايي دارد و صداي بسيار كمي توليد مي‌كند. اين نوع لنت بيشتر در خودروهاي لوكس، اسپرت و گران‌قيمت استفاده مي‌شود.

زمان تعويض لنت ترمز

لنت ترمز قطعه‌اي مصرفي و تمام‌شدني است، بنابراين درصورت نياز بودن به‌تعويض آن، علائم مشخصي دارد. اگر در ترمزگيري صداي مشخص سائيده شدن دو فلز شنيده شود، قطعا لنت و ديسك ترمز بايد چك شود. اگر اين صدا به جيغ زدن شباهت دارد، احتمالا زمان تعويض لنت ترمز فرارسيده است. روشن شدن چراغ چك ترمز، سفت شدن پدال ترمز، ضعيف شدن ترمزگيري و لرزش هنگام ترمزگرفتن مي‌توانند از نشانه‌هاي خرابي لنت ترمز باشند.

فروش لوازم مصرفي خودرو

+ نوشته شده در سه شنبه 7 مرداد 1399ساعت 16:13 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 1

خرید فیلتر هوا و روغن

برای اینکه موتور خودرو بی‌نقص کار کند، علاوه بر روغن باکیفیت به فیلتر مناسب هم نیاز دارید. در فروشگاه کارنوما بهترین انواع فیلتر روغن بازار ساخت کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و کره از برندهایی مثل موتورکرافت (Motorcraft)، ای سی دلکو (AC Delco) و موپار (Mopar) عرضه می‌شود.

خرید فیلتر روغن

فیلتر روغن موتور چیست؟

فیلتر روغن قطعه‌ای است که به‌منظور حذف کردن ضرات خارجی در روغن پیش از رسیدن به موتور در خودرو نصب می‌شود. روغن موتور به‌تدریج باگذشت زمان و استفاده در خودرو می‌تواند آلوده شود؛ این وظیفه‌ی فیلتر روغن است که روغن موتور را تمیز نگه دارد. اگر فیلتر روغن باکیفیت نباشد، روغن موتور خیلی زود کثیف و عملکرد پمپ روغن مختل می‌شود. اگر روغنی که خوب فیلتر نشده به موتور خودرو برسد، قطعات داخلی مستهلک می‌شوند و باسایش بین آن‌ها، پیشرانه خودرو دچار مشکل خواهد شد. در انتخاب فیلتر روغن باید به اندازه‌ی واشر و جنس فیبرهای فیلتر توجه کرد.

اجزای فیلتر روغن

انواع فیلتر روغن دربازار وجود دارد اما همه‌ی آنها معمولا یک قطعه‌ی کوچک و استوانه‌ای شکل هستند. بخش خارجی فیلتر روغن یک پوشش فلزی است که در محل نصب آن به موتور خودرو، واشر قرار دارد. در داخل بخش بالایی و واشردار فیلتر، مجرای مرکزی فیلتر برای نصب به موتور قرار دارد و دورِ آن، سوراخ‌های کوچک تعبیه شده است.

در داخل پوشش فلزی فیلتر، مواد و متریال اصلی فیلتراسیون وجود دارد که معمولا از جنس فیبر سنتتیک هستند. پمپ روغن خودرو، روغن موتور را به فیلتر پمپاژ می‌کند و پس از عبور از فیبر داخلی فیلتر و تمیز شدن از هرگونه ضرات خارجی، به موتور وارد می‌شود.

زمان تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن باید درهر دوره تعویض روغن موتور بررسی شود. بسیاری از خودروسازان توصیه می‌کنند که ایده‌آل‌ترین حالت برای زمان تعویض فیلتر روغن، در هر دوره تعویض روغن موتور است. اما تعویض همزمان فیلتر و روغن درهر دوره از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیست؛ بنابراین برخی از کارشناس‌ها توصیه می‌کنند که در هر دو دوره تعویض روغن موتور، فیلتر روغن هم تعویض شود. زمان تعویض فیلتر روغن به مدل خودرو و قدیمی و مدرن بودن آن هم بستگی دارد.

اگر فیلتر روغن کوچک باشد، بین ۵ هزار تا ۸ هزار کیلومتر کارکرد باید تعویض شود؛ قدیمی بودن خودرو می‌تواند این کارکرد را کاهش دهد. در خودروهای جدید با فیلتر روغن بزرگ‌تر، تا ۱۲هزار کیلومتر کارکرد باید این قطعه تعویض شود. البته نحوه‌ی رانندگی هم در این میزان تأثیر دارد. برای مثال اگر بیشتر اوقات در ترافیک سنگین رانندگی می‌کنید، فیلتر روغن را باید زودتر تعویض کرد. به‌صورت یک قاعده‌ی کلی، همیشه در هر دوره تعویض روغن، وضعیت سلامت فیلتر روغن هم باید بررسی شود.

برای اینکه موتور خودرو سلامت بماند، فیلتر روغن و فیلتر هوا مسئولیت مهمی برعهده گرفته‌اند. برای روشن شدن و کار کردن موتور، بنزین باید با هوا ترکیب شود؛ فیلتر هوا تضمین‌کننده‌ی رسیدن هوای عاری از هرگونه مواد خارجی و گردوخاک به داخل موتور است. همیشه در انتخاب فیلتر هوا دقت کنید و در هزینه‌ی پرداختی برای این قطعه صرفه‌جویی نکنید. در فروشگاه کارنوما، مجموعه‌ای کامل از فیلترهای هوا برندهای شناخته‌شده جهان مثل موتورکرافت (Motorcraft) آمریکا عرضه می‌شود.

فیلتر هوا چیست؟

مثل تمام فیلترهای مختلف در خودرو یا ماشین‌آلات دیگر، فیلتر هوا از رسیدن مواد خارجی و گرد و خاک به موتور خودرو جلوگیری می‌کند. رسیدن هوای تمیز به موتور نقش اساسی در عملکرد فنی و مصرف سوخت دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از باکیفیت‌ترین انواع فیلتر هوا استفاده شود.

درنظر داشته باشید که فیلتر هوا را به‌طور منظم بررسی کنید تا درصورت نیاز و کثیف شدن، تعویض شود. به‌طور کلی هر ۱۲ ماه یا ۲۰ هزار کیلوکتر، تعویض فیلتر هوا توصیه شده است، اما متغیرهای زیادی در این بین دخیل هستند. برای مثال، نحوه‌ی رانندگی، مدل خودرو، کیفیت و نوع سوخت مصرفی، دست‌دوم یا صفر کیلومتر بودن خودرو و آب‌وهوای منطقه زندگی همه می‌توانند در زودتر کثیف شدن فیلتر هوا تاثیرگذار باشند.

مواد اولیه فیلتر هوا

در تولید فیلتر هوا خودرو از چند مواد مختلف استفاده می‌شود. نوع کاغذی، فیلتر هوای کارخانه‌ای بیشتر خودروهای تولید انبوه است؛ فیلتر هوا کاغذی معمولا ارزان‌قیمت است و کارایی متوسطی دارد. پنبه، ماده‌ی پراستفاده‌ی دیگر در فیلتر هوا است.

در تولید فیلتر هوای پنبه‌ای، ترکیب پنبه و آلومینیوم استفاده می‌شود. فیلتر هوا پنبه‌ای درمقایسه با کاغذی، فیلتراسیون کمتری دارد و بنابراین هوای بیشتری به موتور می‌رساند. برای جلوگیری از رسیدن گرد و خاک از فیلتر، پوششی روغنی روی آن قرار داده می‌شود. فوم ماده‌ی دیگری است که در تولید فیلتر هوا استفاده می‌شود.

فیلتر هوای فومی در اشکال مختلف تولید می‌شود و ترکیبی چندلایه از فوم است. برخی از فیلترهای هوا هم به‌طور کامل از جنس فلز هستند. فیلتر هوای فلزی با فولاد مش ضدزنگ تولید می‌شود و درمقایسه با دیگر فیلترها، جریان هوای بیشتری به موتور می‌رساند. فارغ از جنس مواد و و متریال استفاده شده در فیلتر هوا، باید به شکل آن و کوچک و بزرگی هم دقت کرد؛ علاوه بر این، خودروهای مجهز به موتور تنفس طبیعی، توربو شارژ و سوپر شارژ هرکدام به فیلتر هوای خاص خودشان نیاز دارند.

خرید فیلتر هوا

+ نوشته شده در سه شنبه 7 مرداد 1399ساعت 15:45 توسط س.آ | | تعداد بازدید : 26